تبلیغ تازه‌‎ی شرکت جیپ و مونولیت مرموز یوتا

مدتی پیش کشف شیء مرموزی در صحرای یوتای آمریکا نظر بسیاری از کاربران اینترنت را به خود جلب کرد. بسیاری از تئوریسن‌های مسائل ماوالطبیعه و موجودات فضایی وارد عمل شدند و این پدیده‌ را به منبعی غیر انسانی نسبت دادند...

مدتی پیش کشف شیء مرموزی در صحرای یوتای آمریکا نظر بسیاری از کاربران اینترنت را به خود جلب کرد. بسیاری از تئوریسن‌های مسائل ماورالطبیعه و موجودات فضایی وارد عمل شدند و این پدیده‌ را به منبعی غیر انسانی نسبت دادند. بعد از آن، خبر ناپدید شدن این شیء در یوتا پخش شد و سپس خبر پیدا شدن چند شیء مشابه در نقاط دیگر جهان.

صرف نظر از دلیل اصلی و واقعی وجود چنین شیء که قاعدتاً منشأ انسانی خواهد داشت و باید صبر کرد تا مشخص شود، شرکت جیپ از داغی این خبر استفاده کرد و به اصطلاح کمپین جدید خود را سوار بر این خبر کرده است.

رنگ و شکل این شیء چیزی شبیه به کامپوزت‌های به کار رفته در معماری فضایی/آینده‌گرا است. همین شباهت باعث شده است که جیپ با یک پاسخ وارد عمل شود. این شیء چه کاربردی دارد؟ پاسخ جیپ به این سوال مرکز کمپین تازه‌ی جیپ است: گرایش جیپ به ساخت خودروهای برقی که به عقیده‌ی بسیاری نسل آینده‌ی خودروها خواهند بود، بر کسی پنهان نیست. پس جیپ هم با بیان اینکه این ستون‌های مرموز ایستگاه شارژ برقی هستند هم رابطه ‌آن با معماری آینده گرا را حفظ کرده است و هم تلویحا بیان کرده است که دور افتاده‌ترین و کم جمعیت‌ترین نقاط جهان مثل صحرای یوتا هم ایستگاه‌های شارژ جیپ قرار خواهند گرفت.

بعضی این خبر را به اشتباه مخابره کرده‌اند و گفته‌اند قرار دادن این اشیاء بخشی از کمپین جیپ بوده است که درست نیست و هنوز شرکتی یا کمپینی مسولیت قرار دادن این اشیاء مرموز را برعهده نگرفته است.

در هر صورت کمپین تازه‌ی جیپ نمونه‌ای از تبلیغات مبتنی بر رویداد و اخبار واقعی است. در این شکل از تبلیغات گوش به زنگ بودن و داشتن سرعت عمل، مولفه‌ی اصلی موفقیت تبلیغ است، هرچند ایده‌ی خوب همیشه از موارد با اهمیت در موفقیت یک کمیپن است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *